Artikler & Tips

10maj
2017

FAQ til det nye My ALD

FAQ til det nye My ALD

I dag kan vi præsentere et helt nyt My ALD for vores kunder. My ALD er vores kundeportal, hvor man finder alle vigtige oplysninger om sin firmabil samt mulighed for booking af værksted og anmeldelse af skader. Derudover kan flådeadministrator få overblik over hele flåden samt få et hav af rapporter.

My ALD har fået nyt design og en nem og overskuelig brugerflade, som gør det til et nyttigt værktøj i hverdagen. 

Vi har samlet en række spørgsmål og svar, men hvis du ikke finder svar på dit spørgsmål her, er du meget velkommen til at kontakte vores kundeservice. 

Besøg My ALD (kræver login)

Generelt om det nye My ALD

  • Hvad er der sket med al den åbne information på den gamle kundeportal?
    Det nye My ALD er et redskab til dig, hvor du hurtigt skal kunne foretage en handling eller finde enkel information, så vi har valgt at skære al overflødig tekst fra. Du finder derimod masser af guides og dybere information her på vores hjemmeside.
  • Hvad kan du foretage dig på My ALD?
    Udover at se vigtige oplysninger om din bil som firmabilsbruger og nyttige rapporter som flådeadministrator, så kan du booke tid til service og værksted samt anmelde skader. Det er også muligt at bestille registreringsattest, rødt og grønt kort samt at administrere sit brændstofkort.
  • Hvor finder du information fx om aflevering af bil, beskatning og servicebesøg?
    På vores hjemmeside aldautomotive.dk finder du sektionen ‘Min firmabil’ med masser af nyttig information. Under ‘Nyheder & Viden’ finder du desuden videoguides og spændende artikler.
  • Hvornår kommer My ALD på engelsk?
    Engelsk version kommer et par måneder efter lanceringen af den danske version.

Login og adgang

  • Hvordan logger du ind?
    Gå til my.ald.dk og tast dit brugernavn og kodeord.
  • Hvis du får beskeden ‘forkert password’, når du prøver at logge ind med din gamle kode, kan det være fordi:
    Det nye My ALD skelner mellem store og små bogstaver i koden. Det gjorde den gamle version ikke.
    Hvis det ikke er problemet, kan du bestille en ny kode ved at klikke på «Nyt password» under login-boksen.
  • Kan du bruge æ, ø og å i koden?
    Det er muligt at bruge bogstaverne æ, ø og å, både som små og store bogstaver.
  • Hvordan ændrer du dit password?
    Log ind og klik på ‘Indstillinger’ og ‘Ret login’.
  • Hvis du har glemt dit password eller brugernavn:
    Tryk på ‘Nyt password’, tast dit brugernavn og mailadresse og tryk ‘Send’. Derefter modtager du et link pr. mail, hvor du kan angive et nyt password.
    Hvis du har glemt dit brugernavn, eller hvis vi ikke har din mailadresse, kan du kontakte kundeservice på kundeservice.dk@aldautomotive.com eller på telefon 3355 8050.
  • Kan flere brugere have samme e-mail?
    Ja, det kan de godt, men brugernavne er unikke.
  • Hvordan får du adgang til My ALD, hvis du er ny bruger?
    Som ny bruger modtager du automatisk et brev med dine login-oplysninger. Har du ikke modtaget det, kan du kontakte kundeservice på kundeservice.dk@aldautomotive.com eller på telefon 3355 8050.

Kontakt

  • Hvordan kontakter du os?
    Du kan skrive til os på kundeservice.dk@aldautomotive.com eller ringe på telefon 3355 8050. Derudover kan du finde dine kontaktpersoner under ‘Kontakt os’ i menuen.