Nyheder

07maj
2020

ALD Automotive og Polestar lancerer strategisk samarbejde for at tilbyde komplette digitale leasingløsninger i Europa

ALD Automotive og Polestar lancerer strategisk samarbejde for at tilbyde komplette digitale leasingløsninger i Europa

ALD Automotive og Polestar, et elektrisk performance-bilmærke, indgår et strategisk samarbejde for at tilbyde operationelle leasingløsninger og -services til Polestars kunder gennem en komplet digital løsning. Dette er nu fuldt operationelt i Belgien, Holland og Tyskland, hvor privatpersoner har mulighed for at skræddersy og bestille Polestar 2, som er Polestars første helt elektriske volumenbil skabt som en konkurrent til Teslas Model 3, via en fuldt digital platform. Løsningen vil i de kommende uger blive udvidet til erhvervskunder og ekspanderet til Storbritannien.

Polestar 2 er en elektrisk performance-fastback i luksusklassen. Ved lanceringen havde bilen en 300 kW firhjulstrukket drivlinje og store 78 kWh batteripakker, hvilket muliggør rækkeviddefleksibilitet og dynamisk kørsel. Det længe ventede infotainmentsystem er drevet af Android Automotive OS og er førsteprioritet for enhver bil. En problemfri købs- og ejeroplevelse er essentielt for brandet. Dette sætter digitale løsninger i højsædet, som dog understøttes af Polestar Spaces – et nyt detailkoncept bemandet med produktspecialister, der er placeret i hjertet af lanceringsmarkedernes allervigtigste byer.

Leasingpakkerne inkluderer fleksible leasingperioder og kilometer, og kontrakten er håndteret af ALD Automotive helt fra kreditvurderingen til den digitale underskrift af kontrakten. ALD Automotive står herefter for håndteringen af leasingaftalen under hele leasingperioden.

Polestar 2 er efterfølgeren til den succesfulde lancering af Polestar 1 - en lavvolumen Electric Performance Hybrid GT, som sammenlignet med andre hybridbiler verden over har den længste elektriske rækkevidde. Polestar 2 blev offentliggjort i 2019 som virksomhedens første fuldt elektriske højvolumenbil i luksusklassen og blev designet til at kunne konkurrere med Teslas Model 3. Polestar er ejet af Volvo Car Group og Zhejiang Geely Holding, hvilket har givet Polestar enorme stordriftsfordele. Dette faciliterer vellykkede processer og resultater ift. design, udvikling og produktion af individuelt brandede elektriske performance-biler.

”Nøglen til vores proposition som et elektrisk performance-bilmærke er vores evne til at levere en problemfri købsrejse og ejeroplevelse”, fortæller Mike Whittington, Head of Sales i Polestar. ”ALD Automotive leverer den platform og de værktøjer, der er nødvendige for at kunne lancere vores online salgsmodel til operationel leasing og digital first-tilgangen”.

”Vi er stolte af at arbejde sammen med Polestar om at lancere dette unikke onlineprodukt, hvor vi bistår med vores markedsledende digitale infrastruktur og ekspertise” fortæller John Saffrett, Deputy Chief Executive i ALD. ”Dette strategiske partnerskab bidrager til vores bæredygtige vækststrategi som en hovedaktør i overgangen til nye energiformer, mens det også fuldt ud understøtter vores dedikerede indsats mod at tilbyde innovative og fleksible mobilitetsløsninger”.

”I Danmark er vi også virkelig begejstrede for, at vi har vundet Polestar i tre – snart fire – markeder i udlandet. Der er nu taget de første skridt i et spændende strategisk samarbejde, som man i fremtiden kan forestille sig også kunne blive relevant for Danmark.” afrunder Henrik Engel, Managing Director i ALD Automotive Danmark.

 

Oplev Polestar 2 her.

Læs den internationale pressemeddelelse her.